Blog Layout

Biroja telpa atspoguļo uzņēmuma kultūru un vērtības. Darba videi ir svarīga nozīme darbinieku produktivitātē, iesaistē un apmierinātībā, tomēr daudzi uzņēmumi to īsti nenovērtē. Aptaujas ASV atklāj, ka 97% procenti darbinieku uzskata, ka viņu biroja telpas ir simbols tam, kā darba devēji viņus novērtē. Cits pētījums liecina, ka tikai 11% darbinieku ir ļoti apmierināti ar savu darba vidi, bet gandrīz puse darbinieku apgalvo, ka viņu biroja dizainam un interjeram nav personības.


Izrādās, ka labi uzturēta iekštelpu vide nodrošina cilvēkiem mazāk slimības dienu, uzlabo darbinieku apmierinātību un palielina produktivitāti, un tas tieši ietekmē arī uzņēmuma finanses. Tādēļ, uzlabojot biroja iekārtojumu vai meklējot jaunas telpas, ir jāņem vērā daudzi un dažādi faktori. 


Moderna, uz attīstību vērsta uzņēmuma biroja plānojumam jākalpo četrām darbinieku pamatvajadzībām un funkcijām - koncentrēties, sadarboties, mācīties un socializēties. Taču bez plānojuma un nomas maksas, kas varētu šķirt pats galvenais arguments, ir vēl vairāki apsvērumi, kas palīdz izvēlēties biroju bez liekām emocijām un nepārdomātiem “patīk” vai “nepatīk”. 



1. Atrašanās vieta un pieejamība

Atrašanās vieta ir vissvarīgākais faktors, izvēloties biroja telpu. Pieejamība ir ļoti svarīga jebkuram uzņēmumam, jo tā var ievērojami veicināt jebkuras uzņēmuma vai pasākuma panākumus vai neveiksmes. Jo īpaši Rīgā satiksmes organizācija un stāvvietu trūkums var radīt problēmas un pat spiest atteikties no kāda pasākuma apmeklēšanas. Ja biroja telpas ir pieejamas gan ar sabiedrisko, gan privāto transportu, darbiniekiem nav jāuztraucas par nokļūšanu uz darbu, un arī klienti var viegli atrast jūsu biroju.



Arī atrašanās biznesa rajonā, tuvu tirdzniecības centriem vai sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem var uzlabot darbinieku komfortu, uzņēmuma atpazīstamību un pieejamību. 

2. Cena

Biroja telpu nomas cena būtiski ietekmē uzņēmuma peļņu, tomēr, ja nomas maksa ir aizdomīgi lēta, tas var nozīmēt arī standartiem neatbilstošu biroju ar sliktu atrašanās vietu un darba vidi. No otras puses, ja cena ir "uzpūsta", uzņēmums var iztērēt vairāk, nekā var atļauties, un tas neliecina par pārdomātu finanšu vadību. Nomas cenai ir jāatbilst atrašanās vietai un iekļautajām telpām. Svarīgi pārliecināties, ka nav nekādu slēptu maksu, piemēram, papildus infrastruktūras uzturēšanas maksas, stāvvietu maksas, nodevas vai citas papildu maksas. 


Energoresursu cenas, enerģētikas monopols un inflācija liek meklēt jaunas apkures alternatīvas, kas Latvijas situācijā ir vecā labā malkas apkure, vai vismaz iespēja īpaši aukstās dienās papildus iekurināt kamīnu. 

3. Uzņēmuma lielums

Telpu lielumam ir jāatbilst jūsu uzņēmuma darbinieku skaitam un struktūrai. Nav prātīgi saspiest darbiniekus mazā telpā, kur emocionāli un fiziski trūkst gaisa, un vēl sliktāk ir maksāt par telpām, kas netiek izmantotas. Pakalpojumu uzņēmumam uz katru darbinieku jārēķina aptuveni 21 m3 platības. Tātad, ja uzņēmumā ir 10 darbinieki, vajadzētu meklēt biroja telpu aptuveni 210 m3 platībā.


Tomēr gan ekonomiskā situācija, gan uzņēmumu darbības jomas un darba organizācija (biroja darbinieku skaits/attālināti strādājošo darbinieku skaits) var būt tik dažādas, ka neko nedrīkst uztvert kā neapstrīdamu normu. Lai attīstītos, sākumā ir vismaz jāizdzīvo. Ļoti izdevīgi ir risinājumi, kur vairāku biroju koplietošanā ir atpūtas telpas, tualete, citas palīgtelpas, un, attiecīgi, mazāka nomas maksa. 

4. Tehnoloģijas un infrastruktūra

Mūsdienās uzņēmumi reti var darboties bez interneta pieslēguma, tādēļ teju visiem birojiem telpas ir aprīkotas ar interneta pieslēguma iespējām. Ir ļoti svarīgi, lai būtu uzticams, stabils un ātrs interneta savienojums, kā arī iespējamas infrastruktūras izmaiņas atbilstoši jūsu biznesa vajadzībām.

5. Izkārtojums un dizains

Jūsu biroja telpu plānojums un dizains nav tikai iespēja, ko varat apsvērt. Tā ir nepieciešamība, kas būtiski ietekmē darbinieku produktivitāti, iesaistīšanos un apmierinātību. Jūsu biroja izskats un noskaņa atspoguļo jūsu uzņēmuma kultūru un daudz pastāsta par to, kā jūs novērtējat savu uzņēmumu un savus darbiniekus.



Saskaņā ar jaunākajiem pētījumiem galvenie faktori, kas jāņem vērā, plānojot biroju, ir biroja iekārtojums, dabiskais un mākslīgais apgaismojums, gaisa kvalitāte un ventilācija, troksnis un akustika, izskats un sajūta, kā arī tuvums dabai, piemēram, augi un dabas ainava.

6. Plāns ārkārtas situācijai

Neraugoties uz sagatavošanās darbiem un rūpīgiem apsvērumiem, apstākļi, ko nevarat ietekmēt var spiest jūsu uzņēmumu lauzt nomas līgumu, tāpēc ir nepieciešama izejas stratēģija diviem latīniski rakstītajiem vārdiem, kas ir klātesoši gandrīz visos līgumos – force majoure


Tās var būt dabas katastrofas, sociālie nemieri vai karš, hiperinflācija, izmaiņas uzņēmējdarbību ietekmējošajos likumos, energoresursu cenas, strukturālas pārmaiņas un daudz kas cits, ar ko esam iepazinušies pēdējos divos gados. Biroja nomas līgumos ar īsākiem termiņiem vajadzētu iekļaut ārkārtas rīcības plānu, lai vajadzības gadījumā varētu aiziet vai pārcelties bez netaisnīgām sankcijām un papildu maksājumiem. 

Daudzveidīga izvēle visdažādāko jomu uzņēmumiem 

SIA “HO Estate” apsaimnieko un iznomā komercīpašumus vairāk nekā 20 000 m² platībā un piedāvā telpas 4 biroju centros Rīgā, tajā skaitā “Krasta Biroji” (Mazā Krasta iela 83), “Bieķensalas Biroji” (Bieķensalas iela 26), “Neretas Biroji” (Neretas iela 2 k-1 -107), kā arī biroju centrā “Graudu Biroji” (Dīķa iela 44). Biroju telpas dažādās Rīgas vietās sniedz daudzveidīgu izvēli visdažādāko jomu uzņēmumiem un nodrošina vajadzīgo vidi un infrastruktūru sekmīgam uzņēmuma darbam. 


Katram biroju centram ir savas salīdzināmās priekšrocības, taču pilnīgi visiem birojiem standartā ir energoefektīvs apgaismojums, atveramie logi, ventilācijas un kondicionēšanas sistēma, ugunsdrošības un tehniskās apsardzes sistēma, videonovērošana 24/7, autostāvvieta klientiem un nomniekiem,  velosipēdu novietnes un smēķēšanas vieta teritorijā. 


SIA “HO Estate”  ir atvērts specifiskām prasībām un pakalpojumiem, lai sadarbība ilgtspējīga. Lūdzam sazināties, lai atrastu labāko piedāvājumu tieši jūsu uzņēmumam!


Share by: